- Zapewnienie bezawaryjnego działania Domu poprzez zabezpieczenie ciągłości dostaw zimnej i ciepłej wody, energii elektrycznej, gazu i ogrzewania;
- Utrzymanie w pełnej sprawności sprzętów, urządzeń i instalacji będących na wyposażeniu Domu;
- Systematyczna, comiesięczna, analiza zużycia oleju opałowego, paliwa napędowego, wody, energii, gazu i rachunków telefonicznych; przedkładanie analizy Dyrektorowi jednostki;
- Opracowanie i stosowanie procedur administracyjnych i gospodarczych, dotyczących zadań realizowanych przez Dział;
- Opracowywanie projektów planów w zakresie zaopatrzenia i wyposażenia Domu, oraz realizacja zatwierdzonych planów;
- Prowadzenie właściwej gospodarki materiałowej Domu;
- Utrzymanie w należytej czystości i porządku na terenach PDPS;
- Ustalanie potrzeb w zakresie remontów budynków, dróg wewnętrznych, chodników, maszyn i urządzeń, oraz odbiór robót po ich wykonaniu;
- Zaopatrywanie upoważnionych pracowników Domu w przysługującą im odzież i obuwie robocze, ochronne, oraz sprzęt ochrony osobistej (posiadające wymagane certyfikaty);
- Utrzymywanie budynków i posesji Domu w stanie odpowiadającym aktualnym przepisom BHP i ochrony przeciwpożarowej;
- Eksploatacja urządzeń i instalacji wymagających obsługi pracowników o określonych kwalifikacjach technicznych, w sposób zgodny z przepisami ogólnymi, szczegółowymi oraz zaleceniami producenta;
- Kompletowanie i przechowywanie w należytym porządku dokumentacji technicznej budynków, oraz wyposażenia;
- Terminowe przeprowadzanie wymaganych przeglądów budowlanych i technicznych, oraz prowadzenie dotyczącej dokumentacji;
- Wykonywanie usług konserwacyjnych, przeglądów technicznych i remontów, na podstawie opracowanych przez Dział rocznych planów;
- Prowadzenie, zgodnie z planem rocznym procedur zamówień na usługi, dostawy i roboty budowlane, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych z późn.zm.
- Nadzorowanie i odbiór wszelkich usług zleconych do wykonania firmom zewnętrznym;
- Dbałość i należyte zabezpieczenie mienia i majątku Domu;
- Nadzór nad pionem żywienia Domu, do którego należy zapewnienie mieszkańcom wyżywienia i organizacji posiłków w sposób zgodny z aktualnymi przepisami sanitarno-epidemiologicznymi i zaleceniami lekarskimi;
- Organizowanie i nadzór nad pracą pracowników Działu;
- Wykonywanie innych prac zleconych do wykonania przez Dyrektora Domu.
- Utrzymanie w należytych standardach jakości estetyki pomieszczeń mieszkalnych i wspólnych użytkowych;
- Organizowanie i utrzymanie w dobrym stanie technicznym sprzętów i wyposażenia pomieszczeń mieszkalnych;
- Bieżąca likwidacja barier technicznych i architektonicznych;
- Nadzór nad efektywnym wykorzystaniem składników majątkowych;
- Planowanie potrzeb kadrowych i prowadzenie procesów naboru pracowników na wolne stanowiska, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa;
- Przygotowywanie do decyzji Dyrektora materiałów dotyczących przyjmowania, zwalniania, przenoszenia na inne stanowiska, awansowania, nagradzania i karania pracowników, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Załatwianie spraw i prowadzenie dokumentacji związanej z dokształcaniem i doskonaleniem kadr;
- Współpraca z działem księgowości w planowaniu zatrudnienia i funduszu płac;
- Współpraca z Wojewódzkim i Powiatowym Urzędem Pracy w sprawach pracowniczych;
- Terminowe i jakościowe sporządzanie sprawozdań dla jednostki nadrzędnej, GUS, PFRON i innych, dotyczących spraw pracowniczych;
- Przygotowywanie dokumentacji płacowych dla działu księgowości;
- Projektowanie planu urlopów pracowniczych, współpraca z kierownikami działów w zakresie ustalania zastępstw urlopowych;
- Prowadzenie ewidencji i kontrolowanie terminów badań lekarskich, wydawanie skierowań na badania profilaktyczne i sanitarno-epidemiologiczne;
- Dokonywanie kontroli w zakresie przestrzegania regulaminu pracy, a w szczególności dyscypliny pracy i obowiązków pracowniczych;
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora Domu.
- Załatwianie spraw ubezpieczeń społecznych w zakresie:
- Wydawania legitymacji ubezpieczeniowych i prowadzenie wymaganej ewidencji;
- załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników, spraw związanych z zasiłkami chorobowymi, opiekuńczymi, urlopami macierzyńskimi i świadczeniami rehabilitacyjnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Współorganizowanie opieki nad rencistami i emerytami oraz ich rodzinami;
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora Domu.
- Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji;
- Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków mieszkańców i pracowników;
- Obsługa sekretariatu;Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora.
- inspektor ds. gospodarczych,
- administratorzy,
- recepcjoniści,
- pracownicy pralni,
- pracownicy kuchni,
- konserwatorzy,
- palacze,
- elektryk,
- kierowcy,
- specjalista ds. kadr,
- inspektor ds. administracyjno – kadrowych,
- pomoc administracyjna,
- inspektor BHP.
To jest wersja archiwalna z dnia: 15.07.2013, zmieniona z powodu:
Aktualizacja treści
Aktualizacja treści
Dział Administracyjno-Gospodarczy
Działem Administracyjno – Gospodarczym kieruje kierownik Działu.
Do zadań Działu Administracyjno-Gospodarczego należy:
W zakresie spraw eksploatacyjnych:
W zakresie spraw gospodarczych:
W zakresie spraw osobowych:
W zakresie spraw socjalnych:
W zakresie prowadzenia sekretariatu:
Zadania Działu Administracyjno - Gospodarczego realizują pracownicy:
Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy określa zakres czynności, opracowany dla każdego z pracowników Działu.
Opublikował: Iwona Siemińska
Publikacja dnia: 15.07.2013
Podpisał: Iwona Siemińska
Publikacja dnia: 15.07.2013
Dokument z dnia: 15.07.2013
Dokument oglądany razy: 1227
Data wydruku: 22.12.2024 22:59:58
bip.pdps-ostrowina.pl