Dział Techniczno-Gospodarczy
Działem Techniczno – Gospodarczym kieruje kierownik Działu.
Do zadań Działu Techniczno-Gospodarczego należy w szczególności:
- Zapewnienie bezawaryjnego działania Domu poprzez zabezpieczenie ciągłości dostaw zimnej i ciepłej wody, energii elektrycznej i ogrzewania;
- Systematyczna, comiesięczna, analiza zużycia oleju opałowego, gazu propan-butan, paliwa w pojazdach i agregatach prądotwórczych, wody, energii, oraz analiza rachunków telefonicznych i przedkładanie analiz Dyrektorowi jednostki;
- Dbałość i należyte zabezpieczenie mienia i majątku Domu;
- Nadzór nad efektywnym wykorzystaniem składników majątkowych;
- Prowadzenie właściwej gospodarki materiałowej Domu;
- Opracowywanie projektów planów w zakresie zaopatrzenia i wyposażenia Domu, oraz realizacja zatwierdzonych planów;
- Utrzymanie w sprawności sprzętów, urządzeń będących na wyposażeniu Domu oraz instalacji;
- Eksploatacja urządzeń i instalacji wymagających obsługi pracowników o określonych kwalifikacjach technicznych, w sposób zgodny z przepisami ogólnymi, szczegółowymi oraz zaleceniami producenta;
- Utrzymanie w należytych standardach jakości estetyki pomieszczeń mieszkalnych i użytkowanych wspólnie oraz utrzymanie w dobrym stanie technicznym sprzętów i wyposażenia tychże pomieszczeń;
- Utrzymanie czystości i porządku na terenach PDPS;
- Ustalanie potrzeb w zakresie remontów budynków, dróg wewnętrznych, chodników, maszyn i urządzeń, oraz odbiór robót po ich wykonaniu;
- Nadzorowanie i odbiór wszelkich usług zleconych do wykonania firmom zewnętrznym;
- Wykonywanie usług konserwacyjnych i bieżących napraw;
- Bieżąca likwidacja barier technicznych i architektonicznych;
- Utrzymywanie budynków i posesji Domu w stanie odpowiadającym aktualnym przepisom BHP i ochrony przeciwpożarowej;
- Kompletowanie i przechowywanie w należytym porządku dokumentacji technicznej budynków, oraz wyposażenia;
- Terminowe przeprowadzanie wymaganych przeglądów budowlanych i technicznych, oraz prowadzenie dokumentacji;
- Zaopatrywanie upoważnionych pracowników Domu w przysługującą im odzież i obuwie robocze, ochronne, oraz sprzęt ochrony osobistej (posiadające wymagane certyfikaty);
- Zapewnienie mieszkańcom wyżywienia to jest posiłków w sposób zgodny z aktualnymi przepisami sanitarno-epidemiologicznymi i zaleceniami lekarskimi;
- Prowadzenie zgodnie z planem rocznym procedur zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
- Planowanie potrzeb kadrowych i prowadzenie procesów naboru pracowników na wolne stanowiska, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa;
- Przygotowywanie do decyzji Dyrektora materiałów dotyczących przyjmowania, zwalniania, przenoszenia na inne stanowiska, awansowania, nagradzania i karania pracowników, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Załatwianie spraw i prowadzenie dokumentacji związanej z dokształcaniem i doskonaleniem kadr;
- Współpraca z działem księgowości w planowaniu zatrudnienia i funduszu płac;
- Współpraca z Wojewódzkim i Powiatowym Urzędem Pracy w sprawach pracowniczych;
- Terminowe i jakościowe sporządzanie sprawozdań dla jednostki nadrzędnej, GUS, PFRON i innych, dotyczących spraw pracowniczych;
- Przygotowywanie dokumentacji płacowych dla działu księgowości;
- Projektowanie planu urlopów pracowniczych, współpraca z kierownikami działów w zakresie ustalania zastępstw urlopowych;
- Prowadzenie ewidencji i kontrolowanie terminów badań lekarskich, wydawanie skierowań na badania wstępne, okresowe, kontrolne i sanitarno-epidemiologiczne;
- Dokonywanie kontroli w zakresie przestrzegania regulaminu pracy, a w szczególności dyscypliny pracy i obowiązków pracowniczych;
- Załatwianie spraw ubezpieczeń społecznych w zakresie:
- załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
- spraw związanych z zasiłkami chorobowymi, opiekuńczymi, urlopami macierzyńskimi i świadczeniami rehabilitacyjnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Bieżąca obsługa sekretariatu;
- Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji;
- Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków mieszkańców i pracowników;
- Wykonywanie innych prac zleconych do wykonania przez Dyrektora Domu.
Zadania Działu Administracyjno - Gospodarczego realizują pracownicy:
- inspektor ds. gospodarczych,
- administratorzy,
- pracownicy kuchni,
- konserwatorzy,
- robotnik gospodarczy,
- elektryk,
- kierowcy,
- starszy specjalista ds. kadr,
- inspektor ds. administracyjno – kadrowych,
- pomoc administracyjna,
- inspektor BHP.
Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy określa zakres czynności, opracowany dla każdego z pracowników Działu.
Kierownik Działu Administracyjno – Gospodarczego Anna Rytkowska
Opublikował: Oskar Łatoszyński
Publikacja dnia: 26.06.2020
Podpisał: Iwona Siemińska
Publikacja dnia: 26.06.2020
Dokument z dnia: 26.06.2020
Dokument oglądany razy: 3864
Powiatowy Dom Pomocy Społecznej w Ostrowinie z Filią w Jemielnej