BIP.gov.pl

Dział Techniczno-Gospodarczy

Działem Techniczno – Gospodarczym kieruje kierownik Działu.

Do zadań Działu Techniczno-Gospodarczego należy w szczególności:
 

  1. Zapewnienie bezawaryjnego działania Domu poprzez zabezpieczenie ciągłości dostaw zimnej i ciepłej wody, energii elektrycznej i ogrzewania;
  2. Systematyczna, comiesięczna, analiza zużycia oleju opałowego, gazu propan-butan, paliwa w pojazdach i agregatach prądotwórczych, wody, energii, oraz analiza rachunków telefonicznych i przedkładanie analiz Dyrektorowi jednostki;
  3. Dbałość i należyte zabezpieczenie mienia i majątku Domu;
  4. Nadzór nad efektywnym wykorzystaniem składników majątkowych;
  5. Prowadzenie właściwej gospodarki materiałowej Domu;
  6. Opracowywanie projektów planów w zakresie zaopatrzenia i wyposażenia Domu, oraz realizacja zatwierdzonych planów;
  7. Utrzymanie w sprawności sprzętów, urządzeń będących na wyposażeniu Domu oraz instalacji;
  8. Eksploatacja urządzeń i instalacji wymagających obsługi pracowników o określonych kwalifikacjach technicznych, w sposób zgodny z przepisami ogólnymi, szczegółowymi oraz zaleceniami producenta;
  9. Utrzymanie w należytych standardach jakości estetyki pomieszczeń mieszkalnych i użytkowanych wspólnie oraz utrzymanie w dobrym stanie technicznym sprzętów i wyposażenia tychże pomieszczeń;
  10. Utrzymanie czystości i porządku na terenach PDPS;
  11. Ustalanie potrzeb w zakresie remontów budynków, dróg wewnętrznych, chodników, maszyn i urządzeń, oraz odbiór robót po ich wykonaniu;
  12. Nadzorowanie i odbiór wszelkich usług zleconych do wykonania firmom zewnętrznym;
  13. Wykonywanie usług konserwacyjnych i bieżących napraw;
  14. Bieżąca likwidacja barier technicznych i architektonicznych;
  15. Utrzymywanie budynków i posesji Domu w stanie odpowiadającym aktualnym przepisom BHP i ochrony przeciwpożarowej;
  16. Kompletowanie i przechowywanie w należytym porządku dokumentacji technicznej budynków, oraz wyposażenia;
  17. Terminowe przeprowadzanie wymaganych przeglądów budowlanych i technicznych, oraz prowadzenie dokumentacji;
  18. Zaopatrywanie upoważnionych pracowników Domu w przysługującą im odzież i obuwie robocze, ochronne, oraz sprzęt ochrony osobistej (posiadające wymagane certyfikaty);
  19. Zapewnienie mieszkańcom wyżywienia to jest posiłków w sposób zgodny z aktualnymi przepisami sanitarno-epidemiologicznymi i zaleceniami lekarskimi;
  20. Prowadzenie zgodnie z planem rocznym procedur zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
  21. Planowanie potrzeb kadrowych i prowadzenie procesów naboru pracowników na wolne stanowiska, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa;
  22. Przygotowywanie do decyzji Dyrektora materiałów dotyczących przyjmowania, zwalniania, przenoszenia na inne stanowiska, awansowania, nagradzania i karania pracowników, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  23. Załatwianie spraw i prowadzenie dokumentacji związanej z dokształcaniem i doskonaleniem kadr;
  24. Współpraca z działem księgowości w planowaniu zatrudnienia i funduszu płac;
  25. Współpraca z Wojewódzkim i Powiatowym Urzędem Pracy w sprawach pracowniczych;
  26. Terminowe i jakościowe sporządzanie sprawozdań dla jednostki nadrzędnej, GUS, PFRON i innych, dotyczących spraw pracowniczych;
  27. Przygotowywanie dokumentacji płacowych dla działu księgowości;
  28. Projektowanie planu urlopów pracowniczych, współpraca z kierownikami działów w zakresie ustalania zastępstw urlopowych;
  29. Prowadzenie ewidencji i kontrolowanie terminów badań lekarskich, wydawanie skierowań na badania wstępne, okresowe, kontrolne i sanitarno-epidemiologiczne;
  30. Dokonywanie kontroli w zakresie przestrzegania regulaminu pracy, a w szczególności dyscypliny pracy i obowiązków pracowniczych;
  31. Załatwianie spraw ubezpieczeń społecznych w zakresie:
    • załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
    • spraw związanych z zasiłkami chorobowymi, opiekuńczymi, urlopami macierzyńskimi i świadczeniami rehabilitacyjnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  32. Bieżąca obsługa sekretariatu;
  33. Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji;
  34. Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków mieszkańców i pracowników;
  35. Wykonywanie innych prac zleconych do wykonania przez Dyrektora Domu.

 

Zadania Działu Administracyjno - Gospodarczego realizują pracownicy:

  • inspektor ds. gospodarczych,
  • administratorzy,
  • pracownicy kuchni,
  • konserwatorzy,
  • robotnik gospodarczy,
  • elektryk,
  • kierowcy,
  • starszy specjalista ds. kadr,
  • inspektor ds. administracyjno – kadrowych,
  • pomoc administracyjna,
  • inspektor BHP.

Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy określa zakres czynności, opracowany dla każdego z pracowników Działu.

Kierownik Działu Administracyjno – Gospodarczego Anna Rytkowska

 
  do góry strony
wersja do druku
Opublikował: Oskar Łatoszyński
Publikacja dnia: 26.06.2020
Podpisał: Iwona Siemińska
Dokument z dnia: 26.06.2020
Dokument oglądany razy: 3866
Powiatowy Dom Pomocy Społecznej w Ostrowinie z Filią w Jemielnej