BIP.gov.pl
To jest wersja archiwalna z dnia: 15.07.2013, zmieniona z powodu:
Aktualizacja treści

Dział Administracyjno-Gospodarczy

Działem Administracyjno – Gospodarczym kieruje kierownik Działu.
Do zadań Działu Administracyjno-Gospodarczego należy:
W zakresie spraw eksploatacyjnych:

W zakresie spraw gospodarczych:

W zakresie spraw osobowych:

W zakresie spraw socjalnych:

W zakresie prowadzenia sekretariatu:

  1. Zapewnienie bezawaryjnego działania Domu poprzez zabezpieczenie ciągłości dostaw zimnej i ciepłej wody, energii elektrycznej, gazu i ogrzewania;
  2. Utrzymanie w pełnej sprawności sprzętów, urządzeń i instalacji będących na wyposażeniu Domu;
  3. Systematyczna, comiesięczna, analiza zużycia oleju opałowego, paliwa napędowego, wody, energii, gazu i rachunków telefonicznych; przedkładanie analizy Dyrektorowi jednostki;
  4. Opracowanie i stosowanie procedur administracyjnych i gospodarczych, dotyczących zadań realizowanych przez Dział;
  5. Opracowywanie projektów planów w zakresie zaopatrzenia i wyposażenia Domu, oraz realizacja zatwierdzonych planów;
  6. Prowadzenie właściwej gospodarki materiałowej Domu;
  7. Utrzymanie w należytej czystości i porządku na terenach PDPS;
  8. Ustalanie potrzeb w zakresie remontów budynków, dróg wewnętrznych, chodników, maszyn i urządzeń, oraz odbiór robót po ich wykonaniu;
  9. Zaopatrywanie upoważnionych pracowników Domu w przysługującą im odzież i obuwie robocze, ochronne, oraz sprzęt ochrony osobistej (posiadające wymagane certyfikaty);
  10. Utrzymywanie budynków i posesji Domu w stanie odpowiadającym aktualnym przepisom BHP i ochrony przeciwpożarowej;
  11. Eksploatacja urządzeń i instalacji wymagających obsługi pracowników o określonych kwalifikacjach technicznych, w sposób zgodny z przepisami ogólnymi, szczegółowymi oraz zaleceniami producenta;
  12. Kompletowanie i przechowywanie w należytym porządku dokumentacji technicznej budynków, oraz wyposażenia;
  13. Terminowe przeprowadzanie wymaganych przeglądów budowlanych i technicznych, oraz prowadzenie dotyczącej dokumentacji;
  14. Wykonywanie usług konserwacyjnych, przeglądów technicznych i remontów, na podstawie opracowanych przez Dział rocznych planów;
  15. Prowadzenie, zgodnie z planem rocznym procedur zamówień na usługi, dostawy i roboty budowlane, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych z późn.zm.
  16. Nadzorowanie i odbiór wszelkich usług zleconych do wykonania firmom zewnętrznym;
  17. Dbałość i należyte zabezpieczenie mienia i majątku Domu;
  18. Nadzór nad pionem żywienia Domu, do którego należy zapewnienie mieszkańcom wyżywienia i organizacji posiłków w sposób zgodny z aktualnymi przepisami sanitarno-epidemiologicznymi i zaleceniami lekarskimi;
  19. Organizowanie i nadzór nad pracą pracowników Działu;
  20. Wykonywanie innych prac zleconych do wykonania przez Dyrektora Domu.
  21. Utrzymanie w należytych standardach jakości estetyki pomieszczeń mieszkalnych i wspólnych użytkowych;
  22. Organizowanie i utrzymanie w dobrym stanie technicznym sprzętów i wyposażenia pomieszczeń mieszkalnych;
  23. Bieżąca likwidacja barier technicznych i architektonicznych;
  24. Nadzór nad efektywnym wykorzystaniem składników majątkowych;
  25. Planowanie potrzeb kadrowych i prowadzenie procesów naboru pracowników na wolne stanowiska, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa;
  26. Przygotowywanie do decyzji Dyrektora materiałów dotyczących przyjmowania, zwalniania, przenoszenia na inne stanowiska, awansowania, nagradzania i karania pracowników, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  27. Załatwianie spraw i prowadzenie dokumentacji związanej z dokształcaniem i doskonaleniem kadr;
  28. Współpraca z działem księgowości w planowaniu zatrudnienia i funduszu płac;
  29. Współpraca z Wojewódzkim i Powiatowym Urzędem Pracy w sprawach pracowniczych;
  30. Terminowe i jakościowe sporządzanie sprawozdań dla jednostki nadrzędnej, GUS, PFRON i innych, dotyczących spraw pracowniczych;
  31. Przygotowywanie dokumentacji płacowych dla działu księgowości;
  32. Projektowanie planu urlopów pracowniczych, współpraca z kierownikami działów w zakresie ustalania zastępstw urlopowych;
  33. Prowadzenie ewidencji i kontrolowanie terminów badań lekarskich, wydawanie skierowań na badania profilaktyczne i sanitarno-epidemiologiczne;
  34. Dokonywanie kontroli w zakresie przestrzegania regulaminu pracy, a w szczególności dyscypliny pracy i obowiązków pracowniczych;
  35. Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora Domu.
  36. Załatwianie spraw ubezpieczeń społecznych w zakresie:
    • Wydawania legitymacji ubezpieczeniowych i prowadzenie wymaganej ewidencji;
    • załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników, spraw związanych z zasiłkami chorobowymi, opiekuńczymi, urlopami macierzyńskimi i świadczeniami rehabilitacyjnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  37. Współorganizowanie opieki nad rencistami i emerytami oraz ich rodzinami;
  38. Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora Domu.
  39. Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji;
  40. Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków mieszkańców i pracowników;
  41. Obsługa sekretariatu;Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora.

Zadania Działu Administracyjno - Gospodarczego realizują pracownicy:

  • inspektor ds. gospodarczych,
  • administratorzy,
  • recepcjoniści,
  • pracownicy pralni,
  • pracownicy kuchni,
  • konserwatorzy,
  • palacze,
  • elektryk,
  • kierowcy,
  • specjalista ds. kadr,
  • inspektor ds. administracyjno – kadrowych,
  • pomoc administracyjna,
  • inspektor BHP.

Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy określa zakres czynności, opracowany dla każdego z pracowników Działu.

 
  do góry strony
wersja do druku
Opublikował: Iwona Siemińska
Publikacja dnia: 15.07.2013
Podpisał: Iwona Siemińska
Dokument z dnia: 15.07.2013
Dokument oglądany razy: 1226
Powiatowy Dom Pomocy Społecznej w Ostrowinie z Filią w Jemielnej